Home / Hjælp til dig / Institut for Kommunikation og Handicap (IKH)

Institut for Kommunikation og Handicap (IKH)

IKH

IKH i Aarhus tilbyder kurser

Vær opmærksom på, at du gratis kan søge hjælp og rådgivning ved IKH – Institut for Kommunikation og Handicap i Aarhus, der tilbyder flere forskellige kurser for høreapparat-brugere og tinnitusramte, der er bosat i Aarhus Kommune. Du kan henvende dig direkte på IKH, og det kræver ingen henvisning. Hvis du bor i en anden kommune i regionen, skal du undersøge, om din kommune benytter ydelserne på IKH.

Høreafdelingen/IKH har til huse på MarselisborgCentret, P.P. Ørumsgade 9-11, 8000 Aarhus C

Læs mere på www.sku.rm.dk

IKH har kurser om bl.a. tinnitus, tilbud til erhvervsaktive, kørekort til dit høretab, mundaflæsning og tegnstøttet kommunikation.

Se IKHs kursustilbud her

Studerende og erhvervsaktive kan få hjælp hos specialkonsulenten. Området dækker  Syddjurs (i visse tilfælde), Norddjurs, Aarhus, Silkeborg, Skanderborg og Odder kommune. Borgere i Aarhus kan få hjælp uden godkendelse, de øvrige skal først godkendes via deres kommune eller jobcenter. Studerende skal søge bevilling via studiested med hjælp fra specialkonsulenten. Se de særlige tilbud for erhvervsaktive og studerende her: