Home / Aktiviteter

tall-ships-races 750x321

Sejltur i Aarhus Havn lørdag den 3. august

Fra den 1. – 4. august er Aarhus Havn vært for Tall Ships Races, så havnen fyldes med store træskibe fra hele verden. Vi har booket Ålekvasen Anna, som er et mindre træskib hjemmehørende i Aarhus, så du kan komme til at se og høre om de store skibe på en guidet sejltur rundt i havnen.

Første afgang fra Træskibshavnen, Fiskerivej 32, er kl. 14 og anden sejlads er kl. 16. Turene er for medlemmer af Høreforeningen og koster 100 kr. pr. person. Vi medbringer halsteleslynger, og der er skrivetolke med på første tur. Hver tur har plads til 12 personer.

Sejladsen varer ca. en time, og vi slutter af med at drikke kaffe sammen ved kajen. Høreforeningen giver brød til din medbragte kaffe/te.

Tilmelding senest den 31. juli med angivelse af ønsket tidspunkt til Lisbeth, sms/ring 6139 7908, eller mail til Sanne aarhus@hoereforeningen.dk   Hvis du får plads, kommer der bekræftelse og besked om betalingen, der skal ske forud, gerne via MobilePay. Pladserne fordeles efter ‘først til mølle’.

Aarhus Festuge, lørdag den 7. september

Vi afventer udgivelse af det færdige program for Aarhus Festuge og forventer at finde en egnet udstilling eller event, hvor vi kan have glæde af at deltage med halsteleslynger. Hold øje med kalenderen her.

Foredrag om menieres sygdom – torsdag den 12. september kl. 19-21.30

Morten Sponholtz har som ung mand fået meniere og har været ramt af mange svimmelhedsanfald. Det har haft betydning for hans dagligdag, men han besluttede sig alligevel for, at det ikke skulle begrænse hans liv.

Kom og hør ham fortælle om sine erfaringer med den ubehagelige lidelse, og om hvordan han alligevel rejste til Himalayabjergene og endte med et få et anfald på toppen af et bjerg.

Læs om ham i Hørelsen nr. 1/2019

Mødested: Huset Trøjborg, Kirkegårdsvej 53, 8000 Aarhus C

Der er teleslynge og skrivetolke. Tilmelding ikke nødvendig.

Fri adgang for medlemmer. Kaffe/te og brød 30 kr. Gæster betaler entré 30 kr.

Væksthusene og Botanisk Have – lørdag den 5. oktober        kl. 9.45 – 13

Vi inviterer på en times guidet rundvisning i Væksthusene kl. 10 med brug af halsteleslynger. Efter rundvisningen er Høreforeningen vært med kaffe/te og rundstykker i madpakkeområdet. Hvis vejret er til det, fortsætter vi efter kaffen med en fælles vandring i Botanisk Have med Lars Aage og Lisbeth som guider. Vi forventer at slutte inden kl. 13.

Deltagelse gratis for medlemmer. Gæster kan deltage for 30 kr., hvis der er plads.

Tilmelding nødvendig (der er 15 pladser), senest den 4. oktober til Lisbeth, sms/ring 6139 7908 eller mail til Sanne aarhus@hoereforeningen.dk

OBS: Mødetid kl. 9.45 ved hovedindgangen til væksthusene, Peter Holms Vej. Udlån af halsteleslynger.

Efterårscafé torsdag den 10. oktober kl. 19 – 21.30

For mange hørehæmmede er det en god oplevelse at kunne udveksle erfaringer med andre i samme situation. Hvad gør du, hvis ….? Har du prøvet ….? Hvor gik du hen med ….? Hvor har du fået den …?

Vi mødes på Huset Trøjborg til hyggeligt samvær med kaffe/te og brød, og hvis der er ønsker om det, vil vi danne mindre grupper, der kan få en snak og udveksle erfaringer om bestemte temaer.

Skrivetolke og teleslynge i salen. Skrivetolkene kan også følge med i en mindre gruppe.

Alle er velkomne. Kaffe/te og brød for 30 kr.

Høremesse lørdag den 2. november kl. 13 – 16

Fri adgang for alle interesserede til høremesse, hvor producenter og aktører fra høreomsorgen præsenterer deres tilbud på en stand. Åbent på alle stande kl. 13 – 16, hvor man kan komme og gå efter behov.

Hele 1. sal på Huset Trøjborg indrettes med stande, og der er åbent i caféen med salg af drikkevarer, kaffe/te og brød. Høreforeningen Aarhus Lokalafdeling arrangerer og er til stede på høremessen, så du kan møde bestyrelsen og få lidt at vide om, hvad vi har at tilbyde i Høreforeningen.

Hvis du har behov for det, kan du få en skrivetolk med rundt på messen. Der bliver i givet fald brugt en iPad som skærm til støtte for dine samtaler på standene.

Minikursus i brugen af iPad torsdag den 7. november              kl. 19 – 21.30

Vi prøver igen at præsentere de muligheder, som en iPad kan give dig som hørehæmmet. Eksempler på gode apps og vejledning i brugen.

Vi mødes i salen på Huset Trøjborg med brug af skrivetolke og teleslynge.

Medbring din egen iPad eller mobiltelefon. Tilmelding ikke nødvendig.

Du kan købe kaffe/te og brød for 30 kr.

Hvad kan du bruge Høreforeningen til?

Torsdag den 5. dec. kl. 19 – 21.30 kommer landsformand Majbritt Tobberup  på besøg i Aarhus Lokalafdeling og fortæller om arbejdet i Høreforeningen. Foreningen udvikler sig vældig godt, og der er sket meget på høreområdet i de sidste par år, bl.a. takket være Høreforeningens politiske arbejde.

Kom og mød landsformanden, hør om alle de gode projekter, og giv gerne din respons til Majbritt, så hun er godt klædt på til de kommende fire år på formandsposten.

Skrivetolk og teleslynge. Ingen tilmelding.  Alle er velkomne. Kaffe/te og brød 30 kr.

Julefrokost og -hygge lørdag den 7. dec. kl. 12.30 – 16.30

Salen på Huset Trøjborg er igen mødested for os til en hyggelig, traditionel julefrokost i godt selskab. Når julebuffeten pakkes væk, spiller vi banko og hygger os med lidt underholdning. Vi slutter af med kaffe/te og søde sager.

Tilmelding senest den 5. december, sms eller ring til Lisbeth  6139 7908 eller mail til Sanne aarhus@hoereforeningen.dk

Deltagelse koster 120 kr., der betales ved ankomsten. Prisen dækker buffet og kaffe/te med sødt. Drikkevarer tilkøbes til rimelige priser.

pdf-ikonAktivitetskalender efterår 2019

Besøg på Dokk1