Home / Aktiviteter

Talebobler

Handicappolitik til debat i DH den 24. januar

OBS – mødedato er ændret på dette arrangement.

Høreforeningen er medlem af Danske Handicaporganisationer og opfordrer til at man deltager i dette debatmøde. Tilmelding skal ske direkte til DH på dh-aarhus@handicap.dk

Danske Handicaporganisationer inviterer til temamøde om den kommende handicappolitik i Aarhus Kommune torsdag den 24. januar 2019 klokken 17.00-20.00.

Vi har inviteret flere politikere fra byrådet og spørger dem, hvilke tanker og forventninger de har til den nye handicappolitik. Du vil få lejlighed til at udfordre politikerne på deres synspunkter og fortælle dem, hvad du mener, der er vigtigt at få med i politikken.

Drøftelserne vil blive inddelt i 3-4 temaer. Både tilmeldte og politikere vil på forhånd få temaerne tilsendt.

Alle har mulighed for at deltage, og Høreforeningens medlemmer er velkomne.

Du skal ikke gå sulten hjem. Der vil blive serveret lidt god mad omkring kl. 19.00.

Tilmelding skal ske senest søndag den 13. januar 2019 på dh-aarhus@handicap.dk

Mødet foregår på MarselisborgCentret, P. P. Ørums Gade 11, byg. 8, 8000 Aarhus C.

Høreteknologi i hjemmet, lørdag den 2. februar 2019

Lørdag den 2. februar kl. 14 får vi besøg af to nyuddannede kandidater, der arbejder på at udvikle ny teknologi, der kan forbedre hørehæmmedes hverdag i hjemmet ved at opfange lydene fra husets lydkilder – telefon, dørklokke, alarmer, vaskemaskine etc. De vil meget gerne have kontakt med og respons fra hørehæmmede, der kan fortælle om behov og vanskeligheder.

Vi har sagt ja tak til at høre nærmere om deres idéer, som du kan læse mere om på firmaets hjemmeside www.cue-home.dk

Vi lægger lokaler til på Huset Trøjborg, og der kan købes kaffe og brød for 25 kr.

Der er selvfølgelig teleslynge og skrivetolke . Ingen tilmelding.

Årsmøde lørdag den 2. marts 2019

Årsmøde lørdag den 2. marts 2019 på Huset Trøjborg, Kirkegårdsvej 53, Aarhus C

Dagsorden iflg. vedtægterne.

Årsmødet afvikles kl. 10.30 – ca. 12, hvorefter lokalafdelingen er vært ved en let frokost for medlemmer. Efter frokosten får vi besøg af en frivillig ungeguide i Høreforeningen, der vil fortælle om sine personlige oplevelser og erfaringer som ung med høretab.

Vi slutter af med kaffe/te og lidt brød, så du også har mulighed for en snak med bestyrelsen eller andre medlemmer.

Årsmødet er åbent for alle, kun medlemmer har stemmeret. Frokosten er gratis for medlemmer, gæster betaler 50 kr.

Hvis du ønsker at spise frokost efter årsmødet, skal du tilmelde dig hos Lisbeth på sms/tlf  6139 7908 eller på mail til Sanne aarhus@hoereforeningen.dk  senest torsdag den 28. februar.

Se dagsorden og forslag til handleplan her.

Besøg på Dokk1