Home / Aktiviteter

Botanisk Have

Høretab i hverdagen: Veje til god kommunikation

Onsdag den 25. september kl. 16.30 – 18.30 i Viborg

IDA Institute afholder workshop om høretab i samarbejde med Viborg Lokalafdeling, og alle er velkomne. Indbydelsen lyder således:

“Hvad betyder det at leve med høretab i hverdagen, og hvordan kan man hjælpe sig selv og sine omgivelser til bedre kommunikation? Ida Instituttet arbejder sammen med høreprofessionelle, universiteter og personer med høretab i hele verden på at forbedre behandlingen af høretab og sætte individets behov i centrum. I denne workshop vil vi vise nogle værktøjer, som kan hjælpe dig med at forberede dig til samtalen med den høreprofessionelle og sikre, at du får det ud af konsultationen, du ønsker. På baggrund af videointerviews med folk med høretab, vil man også snakke om, hvad god behandling af høretab er, og hvad man selv kan gøre for at forbedre kommunikationen i dagligdagen. Der vil blive rig lejlighed til at diskutere forskellige strategier og afprøve Ida Instituttets værktøjer i praksis.”  Se mere om IDA  https://idainstitute.com/

Tid og sted:

Regionshospitalet Viborg, Heibergs Allé 4, 8800 Viborg. Indgang F, Plan 3, mødelokale 22.

Fri parkering på Heibergs Alle’ dæk 1 & 2 fra kl. 16.

Mødet er fra kl. 16.30 – 18.30. Deltagelse koster 25 kr. Der serveres et let traktement.

Tilmelding senest den 17. september på mail til viborg@hoereforeningen.dk

Teleslynge og skrivetolke benyttes.

Væksthusene og Botanisk Have – lørdag den 5. oktober  kl. 9.45 – 13

Vi inviterer på en times guidet rundvisning i Væksthusene kl. 10 med brug af halsteleslynger. Efter rundvisningen er Høreforeningen vært med kaffe/te og rundstykker i madpakkeområdet. Hvis vejret er til det, fortsætter vi efter kaffen med en fælles vandring i Botanisk Have med Lars Aage og Lisbeth som guider. Vi forventer at slutte inden kl. 13.

Deltagelse gratis for medlemmer. Gæster kan deltage for 30 kr., hvis der er plads.

Tilmelding nødvendig (der er 15 pladser), senest den 4. oktober til Lisbeth, sms/ring 6139 7908 eller mail til Sanne aarhus@hoereforeningen.dk

OBS: Mødetid kl. 9.45 ved hovedindgangen til væksthusene, Peter Holms Vej. Udlån af halsteleslynger.

Væksthusene og Botanisk Have
Tilmeld

Efterårscafé torsdag den 10. oktober kl. 19 – 21.30

For mange hørehæmmede er det en god oplevelse at kunne udveksle erfaringer med andre i samme situation. Hvad gør du, hvis ….? Har du prøvet ….? Hvor gik du hen med ….? Hvor har du fået den …?

Vi mødes på Huset Trøjborg til hyggeligt samvær med kaffe/te og brød, og hvis der er ønsker om det, vil vi danne mindre grupper, der kan få en snak og udveksle erfaringer om bestemte temaer.

Skrivetolke og teleslynge i salen. Skrivetolkene kan også følge med i en mindre gruppe.

Alle er velkomne. Kaffe/te og brød for 30 kr.

Høremesse lørdag den 2. november kl. 13 – 16

Fri adgang for alle interesserede til høremesse, hvor producenter og aktører fra høreomsorgen præsenterer deres tilbud på en stand. Åbent på alle stande kl. 13 – 16, hvor man kan komme og gå efter behov.

Hele 1. sal på Huset Trøjborg indrettes med stande, og der er åbent i caféen med salg af drikkevarer, kaffe/te og brød. Høreforeningen Aarhus Lokalafdeling arrangerer og er til stede på høremessen, så du kan møde bestyrelsen og få lidt at vide om, hvad vi har at tilbyde i Høreforeningen.

Hvis du har behov for det, kan du få en skrivetolk med rundt på messen. Der bliver i givet fald brugt en iPad som skærm til støtte for dine samtaler på standene.

Minikursus i brugen af iPad torsdag den 7. november              kl. 19 – 21.30

Vi prøver igen at præsentere de muligheder, som en iPad kan give dig som hørehæmmet. Eksempler på gode apps og vejledning i brugen.

Vi mødes i salen på Huset Trøjborg med brug af skrivetolke og teleslynge.

Medbring din egen iPad eller mobiltelefon. Tilmelding ikke nødvendig.

Du kan købe kaffe/te og brød for 30 kr.

Hvad kan du bruge Høreforeningen til?

Torsdag den 5. dec. kl. 19 – 21.30 kommer landsformand Majbritt Tobberup  på besøg i Aarhus Lokalafdeling og fortæller om arbejdet i Høreforeningen. Foreningen udvikler sig vældig godt, og der er sket meget på høreområdet i de sidste par år, bl.a. takket være Høreforeningens politiske arbejde.

Kom og mød landsformanden, hør om alle de gode projekter, og giv gerne din respons til Majbritt, så hun er godt klædt på til de kommende fire år på formandsposten.

Skrivetolk og teleslynge. Ingen tilmelding.  Alle er velkomne. Kaffe/te og brød 30 kr.

Julefrokost og -hygge lørdag den 7. dec. kl. 12.30 – 16.30

Salen på Huset Trøjborg er igen mødested for os til en hyggelig, traditionel julefrokost i godt selskab. Når julebuffeten pakkes væk, spiller vi banko og hygger os med lidt underholdning. Vi slutter af med kaffe/te og søde sager.

Tilmelding senest den 5. december, sms eller ring til Lisbeth  6139 7908 eller mail til Sanne aarhus@hoereforeningen.dk

Deltagelse koster 120 kr., der betales ved ankomsten. Prisen dækker buffet og kaffe/te med sødt. Drikkevarer tilkøbes til rimelige priser.

pdf-ikonAktivitetskalender efterår 2019

Besøg på Dokk1