Home / Aktiviteter

Høreforeningen

Lær at bruge din iPad,  lørdag den 6. april kl. 13.30 – 16.30

Annette Ravn, tidl. lærer og nyvalgt til bestyrelsen, tilbyder et lille undervisningsforløb i brugen af iPad eller iPhone. Hun vil sætte små opgaver i gang via instruktion fra storskærm, så det er nødvendigt, at du har egen teknik med.

Vi gennemfører dette arrangement på trods af uventede vanskeligheder med at samle flere instruktører til dagen, så bemærk at programmet er ændret lidt i forhold til opslaget i Hørelsen. Hvis det viser sig at være efterspurgt og kunne fungere, vil vi gentage arrangementet til efteråret, hvor vi kan samle flere undervisere.

Der bliver pause med mulighed for at købe kaffe og brød for 30 kr.

Tilmelding senest 5. april til Sanne via mail til aarhus@hoereforeningen.dk  eller sms til 2257 1261

Der er skrivetolke og teleslynge.

Rejseforedrag torsdag den 11. april kl. 19 – 21

Vores suppleant i bestyrelsen, Torben Hartmann, er meget berejst og fuld af gode historier. Han vil denne aften fortælle med ord og billeder om en af sine eksotiske rejser – og også give et bud på, hvordan man klarer det, når man har et hørehandicap.

Du kan købe kaffe/te og brød for 30 kr.

Vi mødes på Huset Trøjborg i salen kl. 19 og slutter omkring kl. 21. Tilmelding er ikke nødvendig.

Teleslynge og skrivetolke.

Trøjborg under besættelsen, lørdag den 4. maj

Historisk foredrag i salen på Huset Trøjborg kl. 14 – ca. 16.30.

I anledning af Befrielsesdagen får vi besøg af Ernst Nielsen og Carl Johan Hollands fra Trøjborg Historiegruppe. Ernst var barn på Trøjborg under besættelsen og vil fortælle om egne oplevelser fra tiden, og Carl Johan vil supplere med historier fra gruppens arbejde med de historiske arkiver.

Vi holder pause med kaffe/te og brød (30 kr.), og tilmelding er ikke nødvendig. Gæster er velkomne.

Teleslynge og skrivetolke.

Valgmøde torsdag den 9. maj kl. 18.30 – 21.30

Vi træffer aftaler med lokale folketingskandidater, så vi kan få en debat om situationen i høreomsorgen, som det ser ud nu – og forhåbentlig med input til forbedringer. Kom og hør deres holdninger, og vær med til at ‘klæde dem på’ til det politiske arbejde.

Navne på kandidaterne følger, når alle aftaler er på plads.

Debatmødet finder sted på første sal i Huset Trøjborg, Kirkegårdsvej 53, Aarhus C

Tilmelding ikke nødvendig. Kaffe/te, drikkevarer og brød kan købes.

Der er skrivetolke og teleslynge under hele mødet.

Hearing Loss Runners, lørdag den 1. juni kl. 10.30

Hvorfor i alverden rejste Leon Carlsen, næstformand i Høreforeningen, og Lise Rasmussen, fra Erhvervsaktiveudvalget, helt til Florida for at deltage i et løb for hørehæmmede? De kommer og fortæller om baggrunden for løbet og viser billeder fra deres oplevelser .

Bagefter kan du komme ud at løbe en lille tur med dem, 3-6 km, eller du kan nøjes med at gå en tur i selskab med andre fra Høreforeningen. Foredraget varer en times tid, og efter løbet eller gåturen spiser vi frokost sammen. Arrangementet slutter omkring kl. 13.

Hvis du ønsker at være med til løb eller gåtur, skal du tilmelde dig hos Lisbeth på sms 61397908 eller mail til Sanne aarhus@hoereforeningen.dk senest den 30. maj.

Der er skrivetolk og teleslynge til foredraget på Huset Trøjborg.

Deltagelse koster 30 kr.

‘Trods dine begrænsninger’, torsdag den 6. juni

Salen på Huset Trøjborg fra kl. 19 – ca. 21.30 med indlagt kaffepause.

Spændende foredrag af coach og forfatter Thomas Wibling, der vil give os et bud på, hvordan man kan håndtere modgang og livskriser, så det kan blive til overskud og mere energi. Han er selv hørehæmmet, arbejder med coaching og vejledning, og har bl.a. skrevet bogen  “Trods dine begrænsninger.” Læs mere om ham på www.thomaswibling.dk

Entré 50 kr. betales ved indgangen. Tilmelding ikke nødvendig.

Kaffe/te og brød 30 kr.

Skrivetolke og teleslynge.