Home / Aktiviteter

Temamøde om job og handicap

DH Aarhus inviterer til et spændende temamøde om job og handicap torsdag den 21. november 2019 kl. 17 til kl. 20.30 på MarselisborgCentret, P. P. Ørums Gade 11, 8000 Aarhus C, bygning 8.

Der serveres kaffe og lidt at spise undervejs.

På temamødet skal vi introduceres for et projekt i Jobcenter Aarhus, der henvender sig til ledige med et handicap. Projektet hedder ”I Job med Handicap” og er støttet af STAR’s (Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering) pulje ”Et mere rummeligt arbejdsmarked for borgere med handicap 2018-2020”.

Formålet med projektet er at udvikle en bæredygtig og systematisk tilgang til screening af borgere med handicap i jobcentret, og gennem en håndholdt indsats at integrere og derefter fastholde borgere med handicap på arbejdsmarkedet. Der er ansat fire virksomhedskonsulenter til at varetage den individuelle indsats. Projektet har desuden fokus på at øge virksomhedernes kendskab til handicapkompenserende ordninger samt at nedbryde barrierer mellem virksomhederne og den enkelte borger med handicap.

I projektet er aftalt et samarbejde med DH Aarhus, hvor hensigten er vidensdeling og behovsafdækning af målgruppen og indsatsen. På temamødet er der derfor lagt op til dialog om samarbejdets form.

Tilmelding skal ske senest torsdag den 7. november 2019 til DH Aarhus på mail

dh-aarhus@handicap.dk. Ved tilmeldingen skal følgende oplyses: Antal deltagere, navn på deltagerne og organisationen, de kommer fra.

OBS. Arrangement afholdes af Danske Handicaporganisationer Aarhus.

Hvad kan du bruge Høreforeningen til?

Torsdag den 5. dec. kl. 19 – 21.30 kommer landsformand Majbritt Tobberup  på besøg i Aarhus Lokalafdeling og fortæller om arbejdet i Høreforeningen. Foreningen udvikler sig vældig godt, og der er sket meget på høreområdet i de sidste par år, bl.a. takket være Høreforeningens politiske arbejde.

Kom og mød landsformanden, hør om alle de gode projekter, og giv gerne din respons til Majbritt, så hun er godt klædt på til de kommende fire år på formandsposten.

Skrivetolk og teleslynge. Ingen tilmelding.  Alle er velkomne. Kaffe/te og brød 30 kr.

Julefrokost og -hygge lørdag den 7. dec. kl. 12.30 – 16.30

Salen på Huset Trøjborg er igen mødested for os til en hyggelig, traditionel julefrokost i godt selskab. Når julebuffeten pakkes væk, spiller vi banko og hygger os med lidt underholdning. Vi slutter af med kaffe/te og søde sager.

Tilmelding senest den 5. december, sms eller ring til Lisbeth  6139 7908 eller mail til Sanne aarhus@hoereforeningen.dk

Deltagelse koster 120 kr., der betales ved ankomsten. Prisen dækker buffet og kaffe/te med sødt. Drikkevarer tilkøbes til rimelige priser.

pdf-ikonAktivitetskalender efterår 2019

Besøg på Dokk1